November 01, 2007

Seal - Love's Divine

隔了四年,Seal這位魅力沙啞黑人歌手終於要出新專輯了,有新歌可以聽,好棒!他長得很像Akon(還是黑人都長得一樣?)但風格截然不同。趕緊上網看看能不能抓歌來聽聽,結果發現是11/13發行,落了空,閒暇之餘就順便敘敘舊,聽了一些他以前的成名曲,在這跟大家分享一首我還蠻喜歡的,聽完後還蠻有感覺的。叫Love's Divine。

我覺得這世界,如果大家內心都被愛填滿
也許,慘忍的戰爭不會在歷史課本裡出現
也許,無辜的動物不會遭到人類亂殺滅種
也許,沒有也許,世界就是會變得更美好



中文翻譯 by 儂
(final edited by 鼻)

then the rainstorm came over me
大風暴雨迎面而來
and i felt my spirit break
我感到靈魂破碎
i had lost all of my, belief you see
失去了所有信念
and realized my mistake
看清自己所犯下的罪惡
but time through a prayer to me
但時間會代我祈禱
and all around me became still
此時,終於找到一片寧靜


i need love, love's divine
我需要愛,愛的真諦
please forgive me now i see that i've been blind
請寬恕先前無知所犯下的錯
give me love, love is what I need to help me know my name
賦予我愛,愛能幫我重新找回自己


through the rainstorm came sanctuary
暴風雨後的庇護
and i felt my spirit fly
靈魂隨著空氣飄揚
i had found all of my reality
我得到萬物的真諦
i realize what it takes
更能明白自己的能力所在


'cause i need love, love's divine
我需要愛,愛的真諦
please forgive me now i see that i've been blind
請寬恕先前無知所犯下的錯
give me love, love is what i need to help me know my name
賦予我愛,愛幫我重新找回自己


oh i, don't bend (don't bend), don't break (don't break)
不能屈服,也不會被打垮
Show me how to live and promise me you won't forsake
引導我如何生存,答應不會離我而去
'cause love can help me know my name
愛能幫我找回自己

well i try to say there's nothing wrong
我試圖說服自己一切都是完美的
but inside i felt me lying all along
卻始終認為自己在撒謊
but the message here was plain to see
但眼前的教訓跟事實是如此的清晰
believe me
相信我

2 comments:

Anonymous said...

謝謝今天的morning call達人DJ,我很喜歡,也謝謝台北陳先生點的歌:) 很窩心.

芝加哥Sonia小姐也想點首周董新專輯"我很忙, 甜甜的" 給在台北鼻音很重的陳先生,希望他今天過得很好很開心,鼻子也可以快點好起來 :)

btw,我的middle name現在是鼻 :P

Anonymous said...

LOVE is divine!!!

amazing !!!
moving account~OMG

おめでどう~haha kinda sorta maybe
feel happy for you, Bro.

XDalan<3